torsdag 1 maj 2008

Vi vann!

Jag och matte har gått en kurs i rallylydnad. Det har varit jätteroligt! Först har vi gjort en massa övningar och sen har vi gått en bana. Banan är roligast! Matte blir lika förvånad varje gång jag skärper mig och blir fokuserad, men det förstår hon väl? Det är ju mycket roligare att göra olika saker än att göra samma övning om och om igen...

En gång var vi på ett annat ställe och hade kurs. Då fick syrran följa med och titta på. Det var lite spännande, men jag fokuserade mig på matte ändå. Och hon på mig.

Sista gången var vi på Storegård. Det var spännande! Massor med hundar och massor att göra. Vi gjorde inte rallyn förrän alldeles innan vi gick hem. Det var tävling! Det var bara jag och en till från vår grupp som tävlade och jag och matte vann!!! Vi var så bra! Fast jag tyckte att matte var lite otydlig och la mig ner när hon sa sitt. Bara för att hon skulle fatta att hon var otydlig. Men vi vann ändå! Det är det enda som betyder något!!!

Jag och matte gör oss redo att tävla. Se så fokuserad jag är!

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Vad proffsiga ni ser ut!!!

åsa sa...

Ja, visst gör vi! :-D