tisdag 6 maj 2008

Så konstigt!


Idag är allt helt konstigt!

Jag fick följa med i morse när husse och matte körde iväg. Syrran stannar hemma. Inte mer än rätt, hon fick ju spåra igår... Husse stannade bilen och matte tog mig och vi gick iväg. Inte var vi vid jobbet heller. Jag vet inte riktigt var vi var. Vid kanalen, där brukar vi ju gå ibland, men inte när vi ska till jobbet.

Vi gick och gick och gick, det var helt underbart! Det låg fågelbajs överallt! Mumsigt! Jag fick ju ingen frukost innan vi gick hemifrån. Som jag proppade i mig! Matte verkade ha ett mål, jag hängde med så gott det gick, jag visste ju inte vart vi skulle.

Plötsligt stannade matte vid en dörr. Där gick vi in, upp på andra våningen och in i en lägenhet. Konstigt! Men där var ju en jag känner, jag hälsade på henne innan vi fortsatte. Golvet var halt och svårt att gå på. Matte ledde mig in i en hörna. Hennes nya kontor sa hon. Det satt redan någon där. Har vi inget eget kontor längre? Min fåtölj var borta. Det stod en annan fåtölj som matte tyckte jag skulle ligga i. Det ville jag inte! Jag la mig på golvet bredvid matte. Jag gillade inte alls mattes nya kontor! Fast sen kom Bosse! Jag gillar Bosse! Då blev jag glad! Så glad så att matte släppte lös mig och då tog jag chansen och sprang iväg. Jag ville ju se om vårt riktiga kontor fanns någonstans. Det gjorde det inte... Matte tog mig i halsbandet och placerade mig hos sig igen. Men Bosse var kvar! Sen kom mattes chef. Honom gillar jag också! Det är skönt att det är samma människor kvar i alla fall!

Rätt som jag satt där och funderade stod Oscar i dörren och tittade. Jag blev så glad! Då såg han helt förskräckt ut! Vi hann aldrig börja snacka för Bosse tog Oscar och gick iväg med honom.

Nu har jag gett upp och placerat mig i den nya fåtöljen i alla fall.

Inga kommentarer: