söndag 22 april 2007

Jobbig söndag!

Jisses! Försöker de köra helt slut på mig eller vad är det frågan om???

Efter promenad och bus i trädgården med syrran körde husse och matte med mig till uppfödaren. Där skulle vi träna. Springa och stå, springa och stå, springa och stå... Jessica (min favorit!) sa att jag galopperade istället för trava, vadå? Jag sprang ju bredvid matte, skulle jag inte det? Jobbigt var det i alla fall, fast jag fick mycket godis. Godis är gott!

Vi hade en liten tävling tror jag. Matte vände mig till höger och vänster mest hela tiden och plötsligt så vann vi! Matte blev glad, jag fattade inget...

Efter att ha suttit i bilen i en evighet och busat med syrran i trädgården igen, så var det dags för nästa aktivitet. Jag ville helst sova, men hängde naturligtvis med husse och matte. Vi åkte till något ställe med massor med hundar och jag fick inte leka med dem! Sånt slöseri! Ett stort grönt fält, massor med hundar och inget bus!

Vi gick in i ett hus och det var så tråkigt! Alla bara satt och lyssnade när en tant pratade och jag såg en smula under bordet som jag vill ha, men jag nådde inte och jag blev uttråkad och sa till matte att jag var uttråkad! Ingen lyssnade! Husse förbarmade sig till sist och gick ut med mig.

Sen skulle vi alltså träna. Jag orkade inte träna! Jag ville busa istället. Busa och snusa... Matte ville att jag skulle sitta hela tiden. Jag tyckte att det var förvirrande! Hela förmiddagen sa hon ju att jag skulle stå! Hon får ju bestämma sig! Det var skönt när det var slut och jag fick lägga mig med syrran i soffan...

Inga kommentarer: