söndag 27 augusti 2006

På äventyr!

Igår var vi på spännande äventyr hela dan! Det var jättekul! Men oj, vad jag blev trött...

Först åkte vi bil jättelänge till Ystad. När vi kom fram promenerade vi omkring en lång stund. Jättemånga människor kom fram och beundrade mig. Jag klandrar dem inte. Jag är ju så söt! Dolly sa att det bara var för att jag är liten, men det tror jag inte på. Hon är bara avundsjuk!

Husse och matte satte sig på en bänk och åt. Vi fick inte smaka! Fast jag lyckades ta en oliv. Den var god!

Efter promenaden i Ystad packades vi in i bilen. Jag tror att jag somnade direkt! När bilen stannade vaknade jag. Vi var inte hemma som jag trodde. Nä, vi var på ett jätteskumt ställe! Där var fullt med olika konstiga djur i hagar. Det fanns stora djur och små djur. Allra, allra roligast var de små hoppande djuren med randig svans! Det luktade vääääldigt spännande! Dit vill jag gärna åka igen!

Sen åkte vi hem. Jag somnade i soffan. Gjorde inte mer väsen av mig...

Inga kommentarer: