lördag 26 augusti 2006

En annorlunda dag...

Idag har varit helt upp och ner! Husse och matte började dan med att ge varandra presenter. Mattes present lät mycket... Hon håller på med den hela tiden dessutom. Ingen ro får jag!

Efter en ganska slö morgonpromenad med matte och en slö förmiddag, skärpte husse och matte sig. De packade in oss i bilen och vi körde iväg. Till Ystad. Det var spännande! Massor med människor som beundrade både mig och syrran. Särskilt syrran... Men jag fick också massor med komplimanger när jag var liten. Hon ska få se... Snart slutar de... Husse och matte åt mackor som såg hur mumsiga ut som helst! Vi var så sugna! Tror ni att vi fick smaka? Icke! En smula som matte tappade roffade jag dock åt mig...

Efter promenaden i Ystad var vi trötta och belåtna, men det var inte slut där! Nix! Vi åkte till ett mycket mysko ställe med en massa konstiga djur som var inhägnade! Det fanns kaniner och konstiga hästar och kor och allt möjligt märkligt! Jag visste inte vad jag skulle tro! Kaniner i bur! Som vi kunde titta på! Inte jaga... Det var himla spännande faktiskt!

En hel evighet gick vi runt där. Det åskade lite. Men bara lite. Lemurerna var spännande! Jättespännande! De skuttade runt i en stor bur och retades med mig och syrran...

Efter det där mysko stället åkte vi hem. Snacka om att vi sov gott i bilen. Och i soffan när vi kom hem...

Inga kommentarer: