tisdag 18 juli 2006

Minneslucka

Nu fick jag en sån där minneslucka igen. Husse körde iväg och lämnade mig. Allt blev svart och när jag vaknade var jag av med mitt klumpiga ben. Alltså inte hela benet, bara klumpen. Eller skenan som de kallar den. Visserligen har jag lite bandage, men ändå...
Skönt! Äntligen kan jag springa med syrran igen... Fast jag hörde något om att jag ska ta det lugnt. Det kan de glömma! Jag har tagit det jättelugnt i flera, flera veckor nu!

När husse och storasyster hämtat mig på sjukhuset åkte vi iväg till ett stort fält. Där var hundar. Och matte! Min matte kom dit! Och de där två hundarna jag träffade på festen för någon vecka sen. Jag blev glad över att se min matte, men jag var så himla trött! Orkade inte bli så glad som jag egentligen var.

Oscar och Liam badade. Syrran blötte tassarna. Jag satt i husses famn och tittade på.

Sen åkte vi hem. Inte matte, men jag och syrran. Och husse...

Inga kommentarer: