torsdag 1 juni 2006

Tråkigt och ont

Matte sov lite hos mig inatt. Det tyckte jag om. Tycker om att ha sällskap. Tyvärr tog det en bra stund innan matte fattade vad jag ville. Jag gnällde och gnällde och gnällde innan hon äntligen kom. Hon låg inte så jättelänge hos mig, men det räckte.

I morse tog det en evighet innan hon vaknade och släppte ut mig. Vi gick bara ut en kort runda i trädgården. Jag ville egentligen gå en lite längre runda, men det ville inte matte. Sen försökte hon mata mig med korv. Jag var faktiskt inte sugen, men hon gav sig inte. Proppade in den i munnen och höll för så att jag inte kunde spotta ut den.

Jag låg och sov en stund under bordet när matte åt frukost. Hon åt bacon. Jag gillar bacon, så jag smakade villigt när hon erbjöd. Började känna mig lite bättre. Vi gick upp och matte satt vid datorn. Jag hade ganska tråkigt och låg och gnällde. Till sist tog matte av mig tratten och då passade jag på att gå. Vi gick ner och jag fick lite mat. Gott! Sen gick vi ut och satt i regnet. Bättre än att ligga inne och ha tråkigt i alla fall. Även om jag inte gillar regn. Hon var fortfarande inte sugen på någon längre promenad.

När vi kom in igen fick jag ett mumsigt märgben. Det har jag tuggat upp nu, så jag ligger och vilar och väntar på att husse ska komma hem till mig.

Inga kommentarer: