söndag 8 januari 2006

Tjejkväll

Jag och husse var hos farmor igår. Det var sådär. Jag fick inget att äta. Och matte var ju inte med.

När vi kom hem skyndade jag mig in för att hälsa på matte. Men det luktade främmande, så jag skällde när jag sprang in i vardagsrummet. För att skrämma bort eventuella inkräktare alltså. När jag kom in i vardagsrummet såg jag ju att det var mina kompisar som satt där. Eller rättare sagt, mattes kompisar, men jag räknar dem som mina också... Jag blev jätteglad och sprang ett varv och hälsade på alla. Ingrid hade med sig en julklapp till mig. Grisöron som jag tycker är så gott! När jag ätit upp julklappen låg jag under bordet och var med på tjejkvällen. Jag tror verkligen att de uppskattade mitt sällskap!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det gjorde vi verkligen!