måndag 9 januari 2006

Överraskning

Matte drog iväg mig på en lunchrunda innan. Raskt skulle det gå, man skulle nästan kunna tro att hon hade bråttom... Men det gjorde inte så mycket, det var läskigt kallt ute!

Vi gick till Spillepengen. Där brukar jag inte vara med bara matte, så det var en överraskning. Efter en liten stund sa matte "Vem är det?" "Det är nog en tjuv", tänkte jag och sprang skällande mot några främlingar. När jag kom fram såg jag att det var mina kompisar! Oscar och Liam och deras matte! Det var jättekul! Vi sprang och lekte och hade jättekul en lång stund. Oscar var lite jobbig förstås... Han var lite väl närgången om man säger så, men de andra hjälpte mig att hålla honom på lite avstånd. De försökte i alla fall...

När vi lekt och haft oss, var det dags att gå hem. Oscar och Liam åkte bil och jag och matte promenerade. En skum man gick bakom oss, jag skällde på honom så att han skulle fatta att jag beskyddar min matte. Han lät oss vara ifred...

Nu myser jag med matte i soffan. Varmt och skönt är här. Tror inte jag tänker gå ut mer idag...

Inga kommentarer: