tisdag 22 november 2005

Usch, så kallt!

Usch vad det är kallt ute nu! Igår var det så kallt att jag fick gå och kura hela vägen till husses jobb. Han hade glömt min jacka hemma. För han hade väl glömt den...?

Det var tråkigt på husses jobb. Jag var fastbunden i bordet. Tråkigt, för då kan jag inte gå och få mackor.

Hemma var det också kallt! Jag låg och huttrade i soffan. Matte förbarmade sig över mig och packade in mig i filten så jag blev varm. Sen reste jag mig inte i första taget...

Idag är det minsann lika kallt. Men idag är jag med matte. Ligger i min sköna fåtölj och är varm.

Jag vägrade stiga upp i morse. Matte stod och gapade på mig, men jag låtsades att jag inte hörde. Sen började hon knuffa på mig, då gick jag upp. Men bara för att lägga mig i min korg istället. Då kom husse och hämtade mig. Jag smög ner till soffan, men då röt matte på mig, så jag hade inget val. Jag var tvungen att gå med ut...

Usch och fy! Hoppas det blir varmt snart igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars dig, du har en lång och kall vinter framför dig...