torsdag 17 november 2005

Mycket märkligt...

Idag var jag med matte på jobbet. Det var mysigt. Jag låg mest i min fåtölj. På eftermiddagen när det var dags att gå hem, gick matte fel! Hon bara gick förbi bilen och mot husses jobb. Aha, vi ska möta husse tänkte jag och började kolla på alla vi mötte. Trodde att jag såg husse ett par gånger, men jag hade fel varje gång... Vi mötte en konstig kille som gick och skällde. Han var nog inte som han skulle...

Till slut kom vi till husses jobb och jag gick in med husse. Matte gick iväg... Jag var inte så länge på husses jobb. En halvtimme ungefär. Det var ganska lagom... När det var dags att gå hem stod matte och väntade på oss utanför. Hade hon stått där hela tiden? Konstigt tyckte jag, men jag blev glad att se henne ändå...

Till middag idag fick jag gammal skinka bland torrisarna. Gott! Det var så gott att jag inte brydde mig så mycket över att husse och matte åt kyckling...

Inga kommentarer: