söndag 9 oktober 2005

Puh...

... snacka om att vara helt slut!

Igår åkte jag och husse på kursen helt själv. Igen! Men vi börjar bli bra på att gå på kurs nu, husse och jag... När vi kom hem var jag helt slut och ville bara sova. Jag visste att det var något på G, men jag orkade inte engagera mig. Jag var så trött att jag inte ens orkade lyfta mig ur soffan när det knackade på dörren! Men när matte gick och öppnade blev jag ju nyfiken och gick dit. Det var farfar! Då blev jag helt säker på att något kul skulle hända! Jag svansade runt farfar tills han fick nog, då satte jag mig med honom i soffan.

Sen knackade det på dörren igen! Då var jag snabbt framme. Det var mormor! Och Roffe och mattes styvsyster. Jag muffade lite på styvsystern, bara så att hon inte ska komma här och tro något... Men det var någon som fattades! Jag ställde mig i trappan och kollade ut genom fönstret för att se om inte någon annan också var på väg. Det var det inte... Så jag la mig i soffan hos de andra.

Efter en stund kom farmor också. Jag hade inte helt fel för mig...

Som den duktiga hund jag är, uppförde jag mig ordentligt hela kvällen.

Idag fyller min matte år. Jag har slickat hennes fötter som present. Jag tror hon uppskattade det! Kanske den bästa presenten...?

Vi har inte gjort så mycket idag. Inte jag i alla fall. Jag har mest legat i dvala. Det var en ansträngade dag igår...

Inga kommentarer: