lördag 8 oktober 2005

Ledig!

Igår behövde jag inte åka och jobba! Jippie tänkte jag, vi ska hitta på något kul idag! Så jag gjorde mig i ordning för att åka med husse och matte, men de sa att jag skulle stanna hemma!!! Jag som kände för att hitta på något kul! Så när de var borta tuggade jag lite på mattes nässpray. Den var god! Tycker om att tugga på saker som luktar matte...

Sen kom husse hem, det var jättekul! När han varit hemma en stund, hör jag matte i trappan! Hon hade också kommit hem och det hade jag missat helt!!! Så jag visade matte hur glad jag var att hon var hemma. Sen åkte de igen. Utan mig!

Nästa gång de kom hem lekte de i trädgården med mig. Det tyckte jag var kul! Vi spelade boll och matte sparkade bollen i huvudet på mig varje gång. Det var inte så kul. Och hon trampade mig på tassen. Det var inte heller så kul.

På kvällen var husse och matte jättetråkiga! De satt inte och mös i soffan med mig som de brukar, utan de höll på i köket. Jag kunde inte sova när inte husse och matte var hos mig. Fast till slut så kom de och satte sig i soffan. Då somnade jag meddetsamma och sov som en gris...

Inga kommentarer: