onsdag 7 september 2005

Trött och hungrig och vill hem!

Min matte är ganska jobbig idag! I morse körde hon upp mig tidigt, tidigt och inte för att jag skulle få ligga i sängen. Vi skulle ut och gå! Vad är det för idéer hon har fått för sig?! Jag försökte få henne att ta bilen istället, men det gick hon inte på. Hon tvingade mig att gå hela vägen till jobbet!!! Vet ni hur långt det är? Det vet inte jag heller, men det var långt! Jag som tycker om att sova på morgonen! Fast det luktade spännande hela vägen. Jag tog det lugnt och snusade mig fram... Matte uppskattade inte det. Hon bara piskade mig så att jag skulle gå fortare!

Och nu är jag så hungrig att jag håller på att svälta ihjäl! Matte sitter där med sina mackor och delar inte med sig! Hade jag varit på husses jobb hade jag fått en macka eller två vid det här laget... Jag tom satt och ylade för att hon skulle fatta att jag var hungrig! Tillslut fick jag en liten, liten kant. Precis som om det räcker...?

Kanske kan jag få lite lunch sen?

Nu ligger jag i min fåtölj och har det mysigt iallafall. Fast det hade varit ännu mysigare om jag legat hemma i soffan eller sängen...

Inga kommentarer: