måndag 5 september 2005

Konstigt, konstigt...

En sån konstig dag detta har varit! Den började som vanligt; husse och matte körde upp mig ur sängen, dags för morgonrundan tänkte jag. Nix, vi hoppade in i bilen. Jag fattade ingenting och önskade mest att jag var tillbaks i sängen... Det visade sig att vi skulle åka och jobba! Jag trodde vi slutat med det där tramset... Nåja, det är inte så illa på mattes jobb, men jag skulle tydligen inte jobba med matte! Jag skulle följa med husse!!! Inte lika kul, så jag var extra besvärlig på vägen till banken så husse skulle fatta att jag hellre ville vara med matte. Men det gick ganska bra på husses jobb. Jag tiggde en macka som vanligt... Efter jobbet gick vi och hämtade matte. Jag blev så himla glad över att se henne igen! Det var jättejobbigt att inte träffa henne på hela dagen!

När vi kom hem softade jag lite i trädgården och vem kommer då om inte mormor och mostermatte! Jag blev så glad och glömde alldeles bort att jag var trött! Mormor gav mig ett päron som jag slukade. När de gått gick jag in och la mig i soffan medan husse och matte åkte iväg. Sen har jag legat i soffan hela kvällen...

Inga kommentarer: