torsdag 29 maj 2008

Spårat i regn!

I måndags var jag och spårade, den här gången fick inte syrran följa med.

Det regnade jättemycket när det var min tur, men eftersom jag visste att det var roliga prylar på gång så brydde jag mig inte så mycket. Vi stod och väntade en evighet i regnet. Det var tråkigt, så då började jag gräva och tramsa, det brukar väcka matte. Hon började träna lite rally med mig så tiden gick rätt fort.

Jag visste ju direkt vad det handlade om när det var dags! Jag var taggad till tusen! Jag hittade blodet i början på spåret och satte igång. Den här gången var det lite svårare, spåret var inte helt jämnt. Emellanåt kände jag knappt blodspåret, då rusade jag runt och letade lite tills jag hittade det igen. Jag var så ivrig att jag kanske inte tänkte ordentligt och bara sprang runt helt oplanerat, men det funkade. Ett par gånger råkade jag trassla in linan i träd och buskar, då kom matte till undsättning. Även den här gången svängde spåret, men det var ingen match för mig. Matte busade till det genom att dra spåret över ett stengärde. Hon trodde väl att det skulle vara svårt, men det var inte för svårt för mig! Jag är ju en van klättrare, lite stenar hindrar inte mig!

Till sist hittade jag min klöve och bytte villigt ut den mot ett stort härligt märgben. Det mumsade jag på i bilen hela vägen hem. Jag längtar redan till nästa gång jag ska spåra!

Inga kommentarer: