tisdag 15 april 2008

Jag har spårat

Igår packade husse en ryggsäck och åkte iväg med mig. Syrran och matte fick stanna hemma. Jag var naturligtvis väldigt spänd på att se vad vi skulle hitta på. Det är inte så vanligt att jag och husse åker iväg själva...

Vi åkte till Skrylle och spårade. Jätteskumt! Där brukar vi ju promenera! Jag visste inte att man kunde spåra där också...

Jag fick gå ett jättelångt spår. Husse sa att det bara var 200 meter, men han sa nog fel. Det måste varit minst 2 km! Långt var det! Och det gick över vatten!!! Vatten liksom!? Varför det? Sumpmark fick jag också gå i. Tänk om jag blev smutsig om tassarna?! Och sen in i en tät granskog. Husse hävdade att det bara var ett par träd, men vad vet han?

Det var jätteroligt men lite svårt. Jag har inte gjort så svåra spår förr, så jag blev lite förvirrad när det gick genom vatten. Jag är mest van vid åkrar och sånt lätt... Men jag klarade det! Jag hittade min klöve! Fast det var blod på den och det var lite läskigt...

När jag kom hem blev syrran glad och förstås jätteavundsjuk! Hon satt och luktade på mig massor. Speciellt i munnen där jag haft min klöve. Till slut la jag tassen på hennes huvud för att hon skulle sluta.

Idag är jag trött...

/Dolly

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Dolly! Så duktig du var som klarade ett så långt och svårt spår. Att de inte hade tänkt på att det var en Drottning som skulle gå spåret och Drottningar smutsar inte ner sig på detta viset. Nästa gång kan de kanske rulla ut den röda mattan.......
vi ses/Birgitta

Anonym sa...

Slutet var värt all smuts! Nu när jag vet vad som väntar kan jag nog tänka mig att smutsa ner mig lite. Men inte för mycket... Och inte om det regnar...