tisdag 8 april 2008

En konstig, läskig plastpåse!

Jag har faktiskt gjort något jättekonstigt! Husse och matte körde iväg med oss i lördags morse. Vi åkte till ett främmande fält där alla hundar såg ut som Oscar och Liam. (Nästan alla hundar i alla fall...)

Dolly stannade i bilen medan jag och matte gick omkring. Vi skulle väl träna tänkte jag och var uppmärksam på matte. Efter en stund kom Oscars och Liams husse och satte på mig en munkorg! Sen försökte han trycka upp en trasig plastpåse i ansiktet på mig medan husse höll mig. (Låt oss säga att jag inte gillar dem så mycket längre...) Matte var försvunnen. Plötsligt rusade plastpåsen iväg, instinktivt flög jag efter den, den var snabb, mycket snabb! Jag gjorde mitt bästa för att springa ikapp den, den svängde till höger och vänster och plötsligt fick jag syn på matte. Eftersom jag gillar min matte så mycket övergav jag den trasiga plastpåsen och sprang till matte. Hon blev glad att se mig, hon hade nog varit av med mig också...

När husse tagit av munkorgen fick Dolly också komma ut. Det var kul! Vi brottades lite men det gillade inte matte... (Hon kan vara lite tråkig ibland...) Jag upptäckte att flera andra hundar sprang efter den där plastpåsen, de verkade gilla det. Jag blev faktiskt lite sugen när jag såg de andra springa. Det såg ju faktiskt riktigt kul ut! Dolly verkade också gilla det! Men vårt förslag till nästa gång: sätt fast en katt på plastpåsen!
Den stora bruna pricken är jag, den vita pricken är plastpåsen, jag är nästan ikapp!

Nästan framme hos matte!!!



Jaha, det var det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Såg att ni testat LC..visst är det en kick att se hundarna i sådan fart :) Vi har kört lite med Quinn och tänker testa med Jamie oxå.
Hoppas allt är bra med er.

MVH
Ulrika och vovvarna
http://www.ridgebowshankook.com

åsa sa...

Ja, det var jätteroligt att se! Hoppas bara att Daisy kommer in i det. Men vi ger inte upp! :-)

Vi kanske ses där någon gång!?