tisdag 28 augusti 2007

Äntligen hemma!

Dolly: Vi har bott på hotell. Jättelänge!
Daisy: Ja! Jättelänge!
Dolly: Husse och matte körde och lämnade oss hos våra uppfödare. Jag visste att det var något på gång. Jag bara visste det!
Daisy: Jag trodde bara vi skulle hälsa på!
Dolly: När Sven tog våra koppel och skulle leda ut oss, så bara vägrade jag! Jag vägrade!
Daisy: Jag hängde glatt med, jag trodde ju att något kul var på gång!
Dolly: Han gick iväg med oss och husse och matte körde iväg.
Daisy: Plötsligt satt vi på vårt hotellrum och husse och matte var borta.
Dolly: I evigheter var vi där! Jag längtade jättemycket efter husse och matte!
Daisy: Ja, jag längtade också!
Dolly: Efter en evighet så kom de!
Daisy: Efter en evighet!
Dolly: Jag fattade inte att det var de som kom, så jag satte mig med ryggen emot dörren.
Daisy: Jag fattade inte heller, men jag tyckte det var kul med besök och hälsade glatt.
Dolly: När jag såg att det var husse och matte visste jag inte var jag skulle ta vägen!
Daisy: Ja, när jag såg att det var husse och matte blev jag så till mig att jag råkade trampa i vattenskålen och halkade på vattnet!
Dolly: De hade med sig presenter till oss! Mjukiseiffeltorn!
Daisy: Ja, jättefina Eiffeltorn!
Dolly: Sen tog det en evighet innan de satte oss i bilen!
Daisy: Jag bara hälsade och hälsade och hälsade!
Dolly: Jag blev otålig och fick säga till dem!
Daisy: Jag bara pussade och pussade på husse och matte.
Dolly: Jag pussade också!
Daisy: Sen åkte vi hem.
Dolly: Jag satt och kollade så att vi verkligen körde hem. Ville ju inte bli dumpad en gång till!
Daisy: Jag slumrade mest hela vägen.
Dolly: När vi kom hem tittade vi i trädgården.
Daisy: Jag pussade på husse och matte lite extra.
Dolly: Sen fick vi äntligen, äntligen ligga i soffan igen.
Daisy: Husse fick presenter.
Dolly: Husse och matte satt och sjöng hela kvällen.
Daisy: Skönt att vara hemma igen!
Dolly: Skönt att vara hemma igen!

1 kommentar:

Kattalena sa...

Ni är ju för gulliga! Så skönt för er att vara hemma igen :-)