tisdag 29 maj 2007

Otäcka åska!

Usch och fy som det har åskat inatt! Jag tycker inte om att det åskar!!! Första gången jag vaknade åskade det inte så mycket. Då behövde jag gå ut, så husse gick en sväng med mig. Fast jag kunde ju inte göra något eftersom det regnade. Och åskade såklart. Jag gick och la mig igen.

När jag vaknade andra gången lät det som om himlen höll på att trilla ner! Det var riktigt läskigt! Matte kom och försökte natta mig, men det gick jag inte med på! Jag ville ju vara med husse och matte! Syrran var liksom ingen hjälp, hon bara låg och sov och verkade inte märka något alls!!!

Till sist förbarmade sig husse över mig. Han släppte ut mig och jag rusade in till matte och kurade ihop mig bredvid henne. Nära, nära, riktigt nära! Där sov jag sen resten av natten. Nära matte, på hennes huvudkudde nästan, matte låg och höll om mig. Det var tryggt och skönt!

Inga kommentarer: