söndag 25 mars 2007

Tittat på fåglar!

Husse och matte tog med oss till en park för att titta på fåglar! Jättesnällt! Jag älskar fåglar! Det var fåglar överallt, jag försökte hälsa på alla, men jag hann inte med, husse och matte lät mig inte heller... Det var tom en fågel som ville leka med mig! En stor fågel, en gås, sa matte. Den spred ut sina vingar och rusade mot mig samtidigt som den utstötte ett konstigt läte! Så kul det var! Jag var såklar beredd att leka, men matte höll mig tillbaka. Sen kom det två fåglar till som också ville vara med och leka! Snacka om att jag var trött när vi kom hem!

Tydligen tyckte inte husse och matte att det var nog, för vi åkte till landet på kvällen. Fast jag och syrran fick ligga i stugan med varsitt märgben. Helt okej för mig!

I morse prylade jag Blix lite och sen åkte vi hem. Hem till vår trädgård! Jag och syrran busade i trädgården massor! Hon har inte velat leka med mig på gräsmattan på evigheter!

Nu är jag bara trött och vill sova, sova, sova...

Inga kommentarer: