torsdag 15 februari 2007

Utmanad!

Utmanad av Liam

Var är du född?
I Billeberga hos Ridgebow's

Ditt favoritgodis?
Hmmm... Jag har faktiskt inte fått sådär jättemycket godis. Valptorrisar får jag när matte tränar med mig. Och Frolic ibland... Räknas märgben och tuggeben som godis? För det tycker jag om!

Hur många egna halsband och koppel har du?
Ett par stycken är det allt. Två eller tre halsband som jag har vuxit ur och så har jag mitt julhalsband och innehalsbandet och halvstrypet. Matte ska köpa ett utställningshalsband till mig säger hon... Och så har jag min reflexsele som är lite sönder för tillfället...

Hur ser ditt förhållande till vatten ut?
Jag har inte upptäckt tjusningen med att bada än, men regn har jag inte så mycket emot, till skillnad från syrran...

Har du några "kläder"? (täcken el. liknande)
Jag har fått ärva syrrans gamla täcke. Fast jag använder det aldrig.

Har du något speciellt kännetecken som skiljer dig från andra hundar i samma ras/färg?
Jag har ganska stora öron säger husse och matte... Och jag viftar alltid på svansen.

Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta som fyrbenta) när du flyttade in?
De blev jätteglada! Fast syrran var lite avvaktande först, men jag charmade henne på ett par timmar...

Vad är/skulle vara den absolut bästa belöningen du kunde få?
Att få jaga kaniner och komma ifatt en!

Vad är det värsta du vet?
När ingen stiger upp på morgonen!!!

Har du någon alldeles speciell egenhet?
Ibland när jag har tråkigt jagar jag min svans.

Något hyss som du pysslar med?
Nä, jag gör inga hyss. Ibland möblerar jag om på mattes kontor, hon ser det som ett hyss, det gör inte jag...

Var sover du på natten?
I min korg i mitt rum som jag delar med min syster.

Vad äter du för foder?
Färskfoder som blandas ut med torkade morötter och rödbetor. Ibland får vi lite rester också. Då är det fest!

Hur reagerar du när du får några dagars vila?
Tråkigt! Jag vill hitta på saker. Fast ibland är det ganska skönt att tillbringa en hel dag i soffan...

Vad tror du skulle vara din drömtillvaro?
Att få jaga kaniner hela dagarna! Och gå långa, långa roliga promenader med min matte... Och få äta hur många märgben jag vill!

Minst fyra hundar vi skickar vidare det här till:
Jag säger som syrran; Jag känner inte så många bloggande hundar, men Tyler måste ju svara. Och alla andra hundar som har vägarna förbi...

Inga kommentarer: