torsdag 15 februari 2007

Utmanad!

Liam har utmanat mig:

Var är du född?
I Billeberga hos Ridgebow's

Ditt favoritgodis?
Jag gillar nästan allt godis. Är inte så förtjust i levergodis förstås...

Hur många egna halsband och koppel har du?
Oj, det är många! Minst ett reflexhalsband, kanske två och två finhalsband och vardagshalsbandet och innehalsbandet och min reflexsele och min spårsele och ett par till...

Hur ser ditt förhållande till vatten ut?
Jag börjar förlika mig med att bada tassarna i havet och duschen är inte så hemsk när husse styr, men regn, det tycker jag inte om!

Har du några "kläder"? (täcken el. liknande)
En lite för liten jacka har jag. Husse och matte har lovat mig en ny, men det verkar gå trögt med det...

Har du något speciellt kännetecken som skiljer dig från andra hundar i samma ras/färg?
Nä, inte mer än att jag ju är väldigt snygg!

Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta som fyrbenta) när du flyttade in?
Husse och matte daltade ganska mycket med mig den första tiden. Det bodde tre katter där redan. De verkade tycka att jag var lite jobbig...

Vad är/skulle vara den absolut bästa belöningen du kunde få?
Att få ligga i soffan en hel dag och slippa gå ut!

Vad är det bästa du vet?
Att ligga i soffan en hel dag med husse eller matte! Fast det är jättekul att gå på långa skogspromenader också. Och så gillar jag när vi åker till fältet eller Spillepengen så att syrran och jag kan busa. Kanske stöter vi på en Ridgeback där också...

Vad är det värsta du vet?
Att stiga upp på morgonen! Och regn och rusk!

Har du någon alldeles speciell egenhet?
Tja... Jag vill helst inte gå ut på promenader på kvällen eller morgonen. När husse fått upp mig ur soffan försöker jag smita och lägga mig i korgen istället... Och på kvällen efter sista rundan brukar jag gå in till matte som redan gått och lagt sig och säga godnatt.

Något hyss som du pysslar med?
Hyss och hyss, det vet jag inte om jag skulle vilja kalla det... Men jag är ganska bra på att kolla av diskbänken och se om husse och matte glömt något gott där. Kanske en tallrik som behöver slickas ren.

Var sover du på natten?
I min korg i mitt rum som jag delar med min syster.

Vad äter du för foder?
Färskfoder som blandas ut med torkade morötter och rödbetor. Mums! Ibland får vi lite rester också eller en äggula eller något annat gott...

Hur reagerar du när du får några dagars vila?
Jag vilar!

Vad tror du skulle vara din drömtillvaro?
Att få obegränsat med mat och vila!

Minst fyra hundar vi skickar vidare det här till:
Jag känner inte så många bloggande hundar, men Tyler tycker jag ska svara. Och om det skulle vara någon annan hund som har vägarna förbi...

Inga kommentarer: