onsdag 27 december 2006

Min jul

Jag har firat jul för första gången i mitt liv. Det var väl inget speciellt direkt... Syrran sa något om att vi skulle få presenter, några såna såg jag minsann inte till! Eller jo, vi fick en påse med julklappar när vi var hos farmor, men var husse och matte har gjort av dem vet jag inte... Fast jag ska nog inte klaga, vi fick en massa saker innan jul. Nya halsband och kuddar och en fin bur...

På julafton åkte vi till landet och mormor. Jag och syrran låg och sov i stugan mest hela julafton. Vi var lite trötta...

På juldagen lekte vi med en skojig hund som bor granne med mormor. Blix heter han och är pytteliten. Hans matte tyckte att jag var lite hårdhänt, men det tyckte inte jag! Ger man sig in i leken och allt det där...

Efter bus med Blix gick vi ut på en rejäl långpromenad i skogen. Det var kul minsann! Vi fick gå lösa nästan hela tiden! Så mycket att titta på och så mycket att lukta på. Och en stor damm som jag var lite sugen på att undersöka närmre. Men det fick jag inte. Inte den här gången i alla fall...

Resten av julhelgen sov jag nog bort faktiskt... Det är jobbigt att gå långa rundor i naturen

Inga kommentarer: