onsdag 27 december 2006

Jul på landet

Vi firade jul på landet i år igen. Det var kul! Alltid kul att träffa mormor och mostermatte. Och Mormor brukar alltid komma med lite godsaker...

Syrran och jag var ganska trötta på julafton (Lillejulafton tillbringade vi hos farmor. Där var andra människor. En av dem gillade jag verkligen inte! Jag störde mig jättemycket på henne! Vet inte varför riktigt...), så vi sov mest i stugan. Husse och matte kom och hälsade på med jämna mellanrum. Riktigt mysigt faktiskt.


Juldagen var desto roligare! Först träffade vi min kompis Blix och busade med honom. Tills hans matte tyckte att Daisy var lite väl hårdhänt... Typiskt syrran att aldrig ta det lugnt!

När husse och matte ätit frukost gick vi ut på en riktig långpromenad alla fyra. Vi gick runt dammen. Det har jag inte gjort på länge. Vi fick gå lösa nästan hela tiden. Det var kul. Syrran smutsade ner sig som vanligt. Fast hon hade tur! Duschen i stugan fungerade inte så hon slapp duscha.

Efter långrundan var vi så trötta! Vi sov hela kvällen, märkte knappt att husse och matte försvann ett par timmar...

Annandagen försvann som i ett töcken. Vi åkte hem. Vi sov. Sen kommer jag inte ihåg mer...

Inga kommentarer: