onsdag 20 september 2006

Så himla kuuul!

Jag har haft så himla kul idag! Matte var hemma med oss på förmiddagen. Förmodligen bara för att jag och Dolly skulle få leka lite. Dolly var inte så intresserad av att leka, så jag roade mig själv. Tyvärr fick jag inte göra vad jag ville. Matte sa till mig mest hela tiden. Jag visade mitt missnöje med att skälla lite på matte. Det gillade inte matte. Kul! Jag skällde på papperskorgen också. Det gillade matte inte heller...

Matte tog med mig och Dolly ut på en gemensam runda. Så kul det var! Dolly ville busa med mig, jättekul! Fast det tyckte inte matte... Surpuppa!

Efter vår runda lämnade matte Dolly hemma och tog med mig på ytterligare en runda. Vi skulle åka buss. Jag har åkt buss en gång innan. Då var jag bara liten. Nu är jag stor. Det var ju så kul att åka buss! Det kom inte jag ihåg! Så många roliga människor att hälsa på! Gillar att hälsa på folk! Jag hoppade nästan upp i knät på en tant. Det gillade inte matte. Inte tanten heller. Hon satte sig någon annanstans. Tråkmåns! Matte satte mig i sitt knä. Då kunde jag titta ut! Det var kul! Fast sen blev jag så trött!

När vi gick av bussen var det fullt med människor! Jättemånga människor! Kul! Jag ville hälsa på alla, men det fick jag inte för matte...

Nu är vi på jobbet och jag är så trött! Hoppas resten av dan blir lika kul! Fast först måste... jag... nog... sova... zzzzzzzzz...

Inga kommentarer: