söndag 17 september 2006

Matte har godis!

Min matte har godis! Jag har upptäckt att när jag tittar på henne kommer det en bit godis rakt in i munnen. Mums! Jag är ju inte dum, så jag tittar på henne så ofta jag kan!

När vi var i skogen häromkvällen busade jag och syrran. Husse tröttnade på oss, så matte tog mitt koppel. Då kom jag på att sist vi var i skogen fick jag godis när jag tittade på henne, så då gjorde jag det. Jag fick godis!

Igår var vi på min kurs. Då skulle vi öva på att titta på matte, eller husse. Jag kunde redan, så jag fick nog mest godis av alla! Såna lätta övningar! Det kan jag nog vänja mig vid! Vi gick en konstig bana också. Där var konstiga saker. Saker som rörde sig. Som bara var stilla. Ett par leksaker också. Och en låda med godis! Mums! Jag åt upp allt! Tror inte att de andra fick något...

Idag fick jag följa med till syrrans kurs. Nästan i alla fall. Jag fick sitta i bilen. Efteråt hämtade de mig och vi gick ner till stranden. När jag tittade på matte fick jag godis! Jag tittade mycket på matte!

(Bilen ja, rätt som jag klättrade runt började bilen att låta! Jättemycket! Husse kom för att se vad som stod på... Det var ju bara jag som tänkte sätta mig där framme ju...)

Inga kommentarer: