måndag 11 september 2006

Banta? Jag? Verkligen?

Vad är det för dum idé matte fått i huvudet nu då? Att jag ska banta? Jag har hört henne säga det innan, men nu verkar hon mena det! Jag som har det så bra! Vad ska jag behöva banta för...? Jag äter gott och motionerar lite. Precis som det ska vara!

Fast ibland är det faktiskt kul att komma ut och röra på sig lite... Idag på lunchen överraskade matte mig! Jag låg och sov i godan ro här hemma då jag hör henne komma hem. Mitt på dan! Min matte! Inte hade hon med sig Daisy heller. Trodde jag... Hon och Oscar och Liam väntade med Oscars och Liams matte i bilen. De tog med mig till Spillepengen. Så kul det var! Vi sprang och lekte och hade oss.

Fast jag orkade faktiskt inte springa så mycket. Det var varmt och jag blev trött... Kanske borde jag banta lite i alla fall...

Nu vilar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello syrran!
Jag bantade bort knappa två överflödskilon nu till utställningarna dom släpade iväg mig på. På tre veckor... Faktiskt ganska stolt när matte fick mig att klättra upp på den digitala vågen igen...
Hon körde GI-diet med mig. Gott! Jag fick minskad del av mitt foder och så la hon in GI-godsaker i stället. Rent fint kött... Jag fick lax, kalkon, skinka, bitar av rostbiff och lövbiff, ja det kunde dyka upp dom mest överraskande godsakerna mitt i fodret. Jag hoppas jag kommer att få lite sådant även fortsättningvis även fast jag inte behöver nu. Mer lyx i vardagen tack!
Broderspuss från Tyler

Anonym sa...

Mmmmm... Det låter mumsigt! Hoppas matte hoppar på den dieten! Jag gillar verkligen lax och kalkon och skinka och rostbiff och lövbiff, ja jag gillar ju det mesta egentligen... ;-)