söndag 3 september 2006

Aktiviteter, aktiviteter

Husse och matte var lediga i fredags. När de är lediga brukar de vara ganska slöa och inte göra så mycket. Så var det definitivt inte i fredags!

Först stuvade de in mig och Daisy i bilen och körde iväg. När vi kom fram fick Daisy stanna i bilen medan jag och husse och matte gick en liten promenad. Vi gick till ett märkligt ställe med en massa hundar. Ett hunddagis tydligen. Det var lite spännande, fast samtidigt läskigt! Jag höll mig bakom husse och matte. I fall om att... Där var flera Ridgebackar. Det kändes ju tryggt. Husse och matte stod och pratade med de som jobbade där en stund, sen gick vi. Tydligen ska jag dit nästa vecka och se om jag trivs.

Efteråt åkte vi ut i skogen! Vi har inte varit i skogen på evigheter! Det var jättekul! Matte tog en massa kort och husse rotade bland löven. Jag fick vara lös en liten stund. Det fick inte syrran.

Snacka om att vi var trötta när vi äntligen kom hem. Vi la oss i soffan och vilade. Fast inte så länge. Mormor kom på besök! Jättekul att se mormor! Hon stannade inte så länge, så vi kunde gå och lägga oss igen.

Efter en liten tupplur körde husse och matte iväg med oss igen. Till fältet och våra bröder, Tyler och Isak. Jättekul! Fast jag kände mig lite blyg... Vågade inte släppa loss riktigt. Syrran hade inga såna problem. Hon körde på som en ångvält. Som vanligt... Tyvärr var matte klantig och glömde minneskortet till kameran, så det blev inga bilder! Men Tylers bilder kan ni ju titta på...

Igår var det lite mindre aktivt. Fast jag och syrran fick sitta i bilen när husse och matte for runt och handlade. Visserligen var det roliga saker de handlade. Godis till mig och syrran. Det tackar jag ju inte nej till... På kvällen var jag ensam hemma och vaktade huset. Husses och mattes säng blev ordentligt vaktad! Syrran var hos farmor och husse och matte på fest.

När de kom hem trodde matte att hon var finurlig. Jag tyckte bara att hon var pinsam. Hon skulle gömma sig för mig i trädgården, men jag såg ju henne när hon smög förbi fönstret. Ingen match för mig att hitta henne! Fast det hade det ju inte varit även om jag inte sett henne.

I morse var det agility. Matte följde inte med. Hon kände väl på sig att det var fullt med läskigt vatten på agilitybanan. Det var inte så kul. Men jag gjorde vad jag skulle. Ett par gånger i alla fall... När vi kom hem gosade jag och matte i soffan. Husse hämtade syrran. Hon var inte heller så pigg, så vi har mest legat och tagit igen oss i soffan idag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt för dig att du fick gå lös en stund i skogen. Du kanske skulle hälsa på mig? Jag bor på landet och går lös nästan jämt.. ja när vi är i skogen, eller i vår jättestora trädgård, inte när vi går bland hus och så.