fredag 14 juli 2006

Skäller och står i

Oj vad jag har skällt de senaste dagarna!

I onsdags kom mostermattes kompis förbi. Henne gillar jag inte. Jag skällde och skällde och skällde lite till. Hon blev inte rädd. Det var lite synd. Men kul att skälla ändå...

Igår morse knackade det på dörren. Det var ingen jag kände igen, så jag skällde. Rejält! Han blev jätterädd! Jag skällde och skällde och skällde! Roligt när de blir rädda!
Lite senare kom mattes styvsyrra förbi. Henne skällde jag på! Hon blev också rädd! Roligt!
På kvällen när mostermatte kom hem, låg jag och tuggade ben i trädgården. Hörde inte att hon kom förrän hon sa hej. Då började jag skälla som en galning. "Skälla först, titta sen" det är mitt motto! Men jag tystnade förstås meddetsamma när jag såg vem det var.

I morse åkte mostermatte och kusinerna hem. En bil kom och hämtade dem. Jag skällde och skällde och skällde på mannen som körde. Han brydde sig inte. Trist!

Inga kommentarer: