måndag 3 juli 2006

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt...

... men jag har faktiskt inte haft tid att blogga de senaste veckorna! Jag har haft fullt upp med att ta hand om min lillasyster. Det är ingen picknick kan jag få be att tala om...

Husse och matte bara daltar med den lilla. Ger henne mat stup i kvarten. Jag får minsann ingen mat längre! Jag får försöka ta lite rester när lillasyster ätit färdigt... Jag kommer förmodligen att tyna bort!

Inte är hon sådär jätterolig att leka med heller. Hon gnäller mest hela tiden. Och sen blir hon trött och vill sova. Vilken mes!

Fast nu verkar det som om husse och matte tagit sitt förnuft till fånga och lämnat tillbaks henne! Inte en dag för tidigt! De åkte iväg tidigt i morse (utan att gå ut med mig först!!! Skandal!) med lillasyster och kom hem utan henne en lång stund senare. Skönt! Igår var hon väldigt jobbig. Jag råkade knuffa till henne lite så att hon började skrika och sen gick hon på tre ben. Bara för att husse skulle tycka synd om henne. I morse hoppade hon på tre ben igen. Bara för att matte skulle tycka synd om henne förmodligen.

Matte ja, henne har jag inte sett mycket av de senaste dagarna... Hon orkade väl inte heller med pipsillen. Hon har åkt iväg och kommit hem mitt i natten och sen har hon åkt på morgonen igen. Fast hon kom hem ganska tidigt i lördags. Då blev jag så glad! Och hon hälsade på mig först! Vi pussades och hade oss en lång stund! Jag gillar min matte! Sen åkte hon på söndagen igen och kom hem jättesent...

Inga kommentarer: