måndag 26 juni 2006

På utflykt

Matte tog mig med på en utflykt idag. I regnet! Vi gick i en evighet. Jag orkade inte, så matte bar mig. Sen åkte vi buss. Det var mysigt. Jag somnade på sätet. Sen gick vi en evighet igen. Då regnade det bara pyttelite. Tur!

Vi kom fram till ett ställe som tydligen är mattes jobb... Där var massor med människor som ville hälsa på mig. Två lustiga hundar också. De satt i bur. Tydligen är de kompisar med min storasyster... Jag fick en jätterolig leksak som nästan var lika stor som jag!

Matte och jag gick iväg igen. Då var det roligare. Hon hade en kompis med sig och det regnade inte. Helt plötsligt stod husse där! Han tog mig med till något som tydligen var hans jobb. Där somnade jag på en filt.

Sen gick husse iväg med mig och vips var vi hemma. Det var inte matte.

En mycket konstig dag!

Inga kommentarer: