måndag 22 maj 2006

Trötter

Oj, vad jag är trött idag! Jag önskar att jag låg hemma i min korg istället för i min fåtölj på mattes jobb... Det har varit en hård helg! Husse och matte har varit så jobbiga! I lördags satt de inne på toaletten hela förmiddagen. Jag ville vara ute, så jag gnällde och sa till. Till slut fattade matte och gick ut i trädgården med mig. Det var mysigt!

På kvällen var vi på fest hos Ingrid. Liam var också där. Det var roligt! Vi busade lite, men då skällde matte så vi blev helt rädda och gick och la oss snällt. Matte är inte rolig när hon tappar humöret... Men Liam hade med sig ett gott ben som jag tuggade i mig. Varför köper inte husse och matte såna goda ben till mig?

Igår var det agility. Jag var ju ganska trött efter festen, så jag orkade inte engagera mig så mycket. Dessutom hade matte inget gott godis med sig. Bara samma gamla vanliga torra godisar... Tråkigt! Men sen fick hon lite korv av Oscars matte, då blev jag pigg minsann!

Efter agilityn rastade jag Oscar på stranden. Och badade lite. Snacka om att jag var trött när vi kom hem! Jag däckade i korgen och låg där hela kvällen.

Tills matte tvingade ut mig i alla fall. vi träffade den där Softisen jag stör mig så på. Skällde ut honom rejält, men matte tyckte tydligen inte att det var någon bra idé. Hon tvingade mig att gå en annan väg hem... Men när vi kom hem fick jag sova igen. Skönt!

Inga kommentarer: