lördag 27 maj 2006

En toppendag!

Jag vaknade tidigt i morse och ville mysa med husse och matte i sängen. Det ville tydligen inte matte. Hon tog mig med på en långpromenad. Det var faktiskt riktigt mysigt! Det var varmt och skönt och en alldeles ny runda!

På det stora hela var det faktiskt en toppendag! Vi var ute i trädgården hela dan. Matte gömde godis i ett hål och la en boll över. Det var lite jobb att få tag i den godisbiten...

På eftermiddagen kom det en inkräktare in i trädgården. Jag gjorde mitt bästa för att skrämma bort henne, men hon brydde sig inte. Hon bara stegade in. Jag såg sen att det ju var Ingrid! Jag skämdes lite, så jag fjäskade för henne så att hon skulle gilla mig igen. Jag tror att jag lyckades...

Det enda som inte var så bra med min lördag, var att jag nästan blev uppäten av myggor...

Inga kommentarer: