måndag 3 april 2006

En sån helg!


En sån helg jag har haft! Ingen rast, ingen ro!

I lördags stressade husse och matte runt som tokar, det gjorde mig trött, så jag försökte sova i soffan. Det gick sådär. Jag förstod ju att det var något särskilt på gång.

De lastade in mig och en massa prylar i bilen och sen körde vi iväg. Vi körde till mormor! Oj, så glad jag blev! Vi har inte varit där på jättelänge! Moster matte överraskade mig genom att stoppa ut huvudet genom ett fönster! Hon är så rolig...

Mormor tog mig med bort till grannhunden Blix, honom har jag lekt med innan. Vi hade jättekul! Han kan springa den lille, fast jag var faktiskt snabbare. För en gångs skull...

Efter vår lek var jag helt slut! Jag däckade på soffan och märkte inte ens att husse och matte gick...

Nästa morgon var jag pigg igen. Husse gick ut med mig och vi lekte med bollen. Tyvärr avslutades rundan med att jag fick duscha. Taskigt!

Sen var det dags att åka hem. Trodde jag... Vi åkte till vår kurs istället. Jag har inte gått kurs på jättelänge, så det var en trevlig överraskning. Vad som också var en rejäl överraskning, var att Oscar och hans matte också skulle gå samma kurs som vi. Och det var ingen vanlig kurs heller. Nä, vi går agility! Och jag var jätteduktig! Det sa matte hela tiden. Men det var lite tråkigt att göra samma sak om och om igen. Då trilskades jag med matte, bara för att liva upp det lite...
Efter kursen gick vi ner på stranden med Oscar och hans matte. Där sprang vi som galningar och jag badade fötterna lite. Annars fick jag inte följa med i bilen sa husse och matte...


Nä, det är inte konstigt att jag är trött idag när jag tänker efter...

Inga kommentarer: