torsdag 23 mars 2006

Matte = konstig

Jag tror det är något fel på min matte! Hon gör konstiga och förvirrande saker... Igår när hon kom hem, glömde hon hälsa på mig! Hon bara gick direkt upp. Jag ylade för att påkalla hennes uppmärksamhet, men det tog ett tag ändå. Och hon verkade inte så jätteglad över att träffa mig... Konstigt!

På kvällen gav hon mig mat, men hon sa inte varsågod. Jag trodde att jag fick äta ändå, så jag började. Då blev hon jättearg! Jag slutade att äta direkt och väntade snällt på ett varsågod...

I morse väckte hon mig väldigt tidigt och drog ut mig på en lång promenad. Jag trodde att det innebar att jag skulle ha en mysig hemmadag, men det gjorde det inte. Nu är jag med husse på jobbet.

Fattar ingenting! Har matte gått sönder?

1 kommentar:

Anonym sa...

Förmodligen...