måndag 6 mars 2006

Dumma husse och matte!

Husse och matte är dumma! Jag får inte sova med dem alls längre!

I lördags tvingade matte ut mig på en lång promenad tidigt, tidigt på morgonen när jag vaknade och kallade på dem! Visserligen fick jag gå lös ganska mycket, så det var inte alltför hemskt. Och när vi kom hem gick jag och la mig hos husse i sängen... Men ändå!

I går tvingade husse ut mig på en superlång tidig morgonpromenad. Jag fick gå lös jättemycket med honom också, men jag fick inte ligga hos matte när vi kom tillbaks, för hon hade redan stigit upp. Taskigt!

I natt vaknade jag tidigt igen och kallade på husse, men han bara stoppade om mig och tyckte att jag skulle somna om. Skam den som ger sig, jag fortsatte gnälla. Då går han ut med mig! Mitt i natten!!! Jag gjorde vad jag kunde fort som attan, tänkte att det var dags att mysa i sängen sen. Det kunde jag ju glömma! Rakt ner i korgen igen. Jag blev så sur! Låg och surade resten av natten. Det kan i och för sig vara så att jag slumrade till lite, lite...

Inga kommentarer: