måndag 17 oktober 2005

En sån dag!

En sån dag jag har haft!

Jag fick följa med husse på jobbet idag. Tydligen ska jag inte vara med matte på hennes jobb så mycket längre. Tråkigt, för jag gillar mattes jobb. Jag har en sån skön fåtölj att ligga i där. Hos husse får jag ligga på golvet!

Det var som vanligt på husses jobb. Lite småtråkigt sådär. Låg mest och funderade... Fick en och annan macka. Efter jobbet gick vi till mattes jobb. Och hämtade Liam och Oscar! Och gick till deras mattes bil! Oscar och jag fick sitta där bak och han som luktar fick sitta framme hos matte.

De följde med oss hem! Tydligen skulle jag vara barnvakt, men det hade ingen berättat för mig. Jag var rätt sur! Ville inte gå med Oscar och definitivt inte med Liam! Matte verkade lite stingslig, hon bara skrek och svor på oss, särskilt på mig... Men de kan gott fråga mig innan de tar hem en massa andra hundar tycker man!

Efter promenaden fick vi springa loss i trädgården. Vi spelade lite boll. Oscar och Liam har för små munnar, så de kunde inte ta min fotboll i munnen! Fniss!!!

Matte blev sur och skrek och svor igen... Vi fick inte springa i rabatten. Det glömde jag, men jag gick bort så fort hon sa till i alla fall. Det gjorde inte de andra, så jag sa till dem ordentligt! Oscar ville inte vara med och springa så mycket, han var hungrig och ville in.

När vi kom in fick vi inte leka längre. Jag var rätt trött, så det gjorde inte så mycket. Men de där två bara höll på! Jag fick ju ingen ro! Så jag busade lite med Liam, för att trötta ut honom alltså...
Sen ville jag bara sova! Så jag somnade i soffan, men Liam och Oscar kom och störde mig hela tiden och jag blev jättearg på dem! Morrade rejält! Tillslut verkade det som om de fattade. Då fick jag sova ifred en stund. Fast de var lite oroliga, kunde inte ligga och sova...

Efter vad som kändes som en evighet, kom deras husse och matte äntligen och hämtade dem. Jag höll mig i bakgrunden. Ville inte ha mer med dem att göra helt enkelt...

Inga kommentarer: