tisdag 13 september 2005

Jobba, jobba, jobba!

Usch! Igår jobbade jag med matte hela dagen. Jag var inte alls sugen på att jobba... Skällde lite på folk när de gick förbi, kul!

På lunchen tog matte med mig till djuraffären. Det är kul! Jag får alltid godis av tjejen som står i kassan. Matte köpte lite godsaker till mig. Jag fick en grissvans när vi kom tillbaks till jobbet.

Husse kom och hämtade mig på jobbet och så åkte vi hem! Jättekonstigt! Jag fattade ingenting! Varför tog vi inte med oss matte för? Husse åkte iväg igen och efter en jättelång stund kom han hem med matte. Jättekonstigt!

Jag tyckte att vi skulle gå en kort kvällsrunda, men husse och matte hade tydligen andra planer. Fast när matte började att låta konstigt, tyckte husse att vi skulle gå hem igen. Tack matte!

När vi kom tillbaks tyckte matte att vi skulle gå in i trädgården, så det gjorde vi. Där var en inkräktare! En stor läskig vit inkräktare! Matte gick fram till den och sparkade på den så den blev arg och attackerade mig! Men det var ju en boll! En ny fin stor boll! Lite läskig, men mycket kul fast ändå läskig! Vi sparkade boll i trädgården en stund, sen började matte låta igen och husse tyckte vi skulle gå in.

Inga kommentarer: