onsdag 10 augusti 2005

Semester!


I morse tyckte jag att husse jagade upp mig onödigt tidigt. Det var så varmt och skönt under täcket i mattes säng. Men när vi gick ner så lade jag mig i soffan i stället, soffan är nästan lika bra som sängen... Men sen körde han upp mig därifrån också! Vi skulle tydligen ut och kissa. Fattar inte varför man måste göra det så tidigt, klockan var ju bara 9!

När vi var ute så var det ganska skönt, det blåste ganska mycket. Det gillar jag för då fladdrar det i mina öron utan att jag behöver skaka på huvudet. Fast det luktade regn så jag gick lite motsträvigt.

Helt plötsligt när vi hade gått ett tag så kom vi till Spillepengen. Jag har lite delade känslor när det gäller Spillepengen. Ofta när jag är där så smäller det jättemycket. (Husse och matte kallar det för en skjutbana.) Det tycker jag är jobbigt. Men sen finns där kaniner!! Jag glömmer allt annat när det luktar kanin, och när jag får syn på en så bara måste jag springa efter den.

Jag fick upp ett alldeles färskt spår nästan meddetsamma. Det luktade så spännande, jag följde det ända in på rastplatsen. Där släppte husse lös mig. Då blev jag så glad att jag sprang en runda bara för att jag kunde. Jag gillar verkligen att springa!

Efter en stund fick jag upp ett spännande spår. Jag följde det säkert 15-20 meter. Där låg en död kanin! Jag luktade jättemycket på den. Efter en stund började husse bli otålig och kallade på mig. Då tog jag kaninen i munnen för jag ville visa husse vad jag hade hittat. Men han blev arg på mig och sa att jag skulle släppa den och komma. Jag tvekade lite, men sen gjorde jag som husse sa. Han blev glad när jag kom tillbaks.

Sedan fick jag syn på några levande kaniner lite längre bort. Som jag sprang!

När vi gick hem höll jag utkik efter kaniner nästan hela vägen. Jag såg ett par stycken, men jag får inte jaga dem när jag är kopplad. Dumt.

När vi kom hem berömde husse mig för att jag hade varit så duktig och inte brytt mig om smällarna. Fast jag vet inte vad han pratade om, inte hade det väl smällt?

Nu ligger jag i soffan och tar igen mig. Det är jobbigt att hålla reda på alla kaniner.

Inga kommentarer: