måndag 15 augusti 2005

Min matte har semester!

Äntligen har min matte också semester. Det händer mycket mer när matte också är hemma. Idag gick vi en lång morgonrunda. Varmt och skönt var det. Vi gick till agilitibanan, det var första gången vi var där. Jättekul! Jag och matte sprang och sprang tills vi nästan var helt slut. Sen gick vi till kaninkullen! Jag älskar kaninkullen! Trots att jag var helt slut efter agilityn jagade jag skiten ur ett par kaniner...

Vi har varit i trädgården mest hela dan. Jag älskar att ligga och sola. Fast jag har hjälpt till också! Jag hjälpte matte när hon klippte gräset och jag hjälpte till när husse och matte plockade plommon och jag hjälpte matte att plantera lite. Helst hade ju jag velat gräva groparna, men matte vill helst inte...

En sak är lite jobbig med matte just nu. Hon har tydligen varit på en föreläsning om hundars lugnande signaler och nu studerar hon mig hela tiden! Jag får knappt vara ifred alls. Fast nu verkar hon fatta när jag visar att jag vill att hon ska "chilla"...

Inga kommentarer: