lördag 27 augusti 2005

Husses födelsedag!

Idag fyller husse år! Grattis husse!!!

Husse och matte var jättetråkiga och bara for fram och tillbaka, ut och in, tittade på vädret och ojade sig. Jag tog det mest lugnt och låg och solade lite i trädgården.

Framåt eftermiddagen var jag riktigt trött på dem, men sen plötsligt så fattade jag varför de var så konstiga! Vi skulle ju ha gäster! Först kom farfar! Jag blev så glad och glömde alldeles bort att jag höll på att hjälpa husse att bygga ett bord. Sen dyker mormor och Roffe upp! Jag blev helt till mig! Men de stod utanför så länge att jag blev helt frustrerad... Sen efter en liten stund kom farmor också! Jag var helt i extas! For runt i trädgården och visade mig från min bästa sida. Men när de satte sig ner och började att äta, la jag mig snällt vid mattes fötter. Jag är ju väluppfostrad.

Sen gick de in och då fick jag ett smarrigt märgben! Oj, så gott det var! När husse och matte bestämt sig för att de ätit färdigt fick jag lite rester. Oxfilé! Jag ääälskar oxfilé!

Gästerna verkade aldrig vilja gå hem, så jag fick gå och lägga mig i soffan till slut! Där låg jag tills matte och husse tog mig med ut på kvällsrundan. Katten följde också med...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, snygging!