onsdag 3 augusti 2005

Barnvakt!


Idag är jag trött må ni tro! Jag var barnvakt igår! Det tär på krafterna...
Oscar och Liam var hos oss igår när deras husse och matte var ute och åt. Jag hade fullt upp med Liam. Han är så liten och rolig! Han och jag bara lekte och lekte. Fast den där dumma matte sa åt mig att ta det försiktigt! Varför förstår jag inte?

När vi hade busat och lekt en massa i trädgården tog husse och matte med oss ut på en liten runda. Då fick matte passa den lille... Jag och Oscar är stora vovvar, vi kan gå rundor på riktigt. Vi orkar inte bry oss om småttingar...

Efter promenaden fick vi ligga i soffan och tugga ben! Husse och matte verkade lite matta... Det var faktiskt ganska skönt när de åkte hem! Det är jobbigt att vara barnvakt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad du är gullig, Dolly! Vad duktig du är som kan vara barnvakt! Du kan få komma och passa M&M om du vill!